STILLINGSANNONSE
Avdelingsleder for ambulanseavdelingen på UNN
Universitetssykehuset Nord-Norge HF søker ny medarbeider til stilling som avdelingsleder med ansvar for 343 ansatte og 46 ambulanser.
Da avdelingsleder for ambulanseavdelingen skal gå av med pensjon er vi på jakt etter en ny leder for avdelingen. Ønsker du å lede en avdeling som er pådriver for utvikling av ambulansetjeneste og samarbeide tett med andre helseforetak i landet?Da vil vi gjerne høre fra deg.
UNN går inn i en spennende fase hvor vi skal både omstille og omorganisere i årene som kommer.
Avdelingen har ansvar for bil- og båtambulansen i helseforetakets opptaksområde, det vil si fra Tysfjord i sør til Burfjord i nord. Vi har 7 seksjoner med 28 ambulansestasjoner og 46 ambulanser i daglig drift. I tillegg er det en egen fagseksjon med ansvar for opplæring og kvalitetssikring av våre medarbeidere. Avdelingen har 343 stillinger til disposisjon.
Arbeidsoppgaver
- helhetlig drifts- og resultatansvar for avdelingen, herunder personell, drift og økonomi samt arbeidsplaner
- personalansvar for avdelingens seksjonsledere og rådgivere
- ivareta god samhandling internt, med primærhelsetjenesten, utdanningsinstitusjonene og andre sykehus i helseregionen
- samarbeid med tillitsvalgte og verneombud, samt engasjement og deltakelse i nasjonale fora for tjenesten
- inngår i klinikkens lederteam
- sikre at avdelingens oppdrag og målsetting innen pasientbehandling, forskning og utdanning blir oppnådd
- utvikle ambulanse avdelingen i henhold til regionale og nasjonale føringer
- bidra til at UNN realiserer og oppnår fastsatte mål gjennom kontinuerlig fokus på forbedring og utvikling
Kvalifikasjoner
- helsefaglig utdanning på universitets-/høyskolenivå
- ledererfaring og/eller lederutdanning
- lang relevant praksis og videreutdanning kan eventuelt kompensere for manglende formell lederkompetanse
- kompetanse og/eller erfaring med økonomistyring- og administrative rutiner
- erfaring fra systematisk HMS- arbeid, og god implementerings kunnskap
- kompetanse og erfaring fra omorganisering- og omstillingsarbeid er ønskelig
- erfaring fra ambulansetjenesten vektlegges
- bred kjennskap til akuttmedisinske tjenester er en fordel
- erfaring fra systematisk arbeid med kvalitet og pasientsikkerhet
Personlige egenskaper
- motivert, engasjert, tydelig og trives med ledelse
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- tåler høyt arbeidstempo
- evne til å skape tillit og gode relasjoner, motivere dine medarbeidere ved å fremme engasjement og medvirkning
- selvstendig, strukturert, resultatorientert, god gjennomføringsevne og ser verdien av kontinuerlig forbedringsarbeid
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- gunstige pensjons- og forsikringsordninger
- lønn i henhold til gjeldende overenskomster og avtaler