Hopp til hovedinnhold


Orkla kjøper Norgesplaster

Orkla Wound Care har signert og gjennomført en avtale om kjøp av 100% av aksjene i Norgesplaster Holding AS («Norgesplaster»).

Selskapet har gode markedsposisjoner innen sårpleie og førstehjelpsutstyr, og med kjøpet av Norgesplaster styrker Orkla Wound Care sin tilstedeværelse i apotekkanalen og i markedet for førstehjelpsprodukter, melder Orkla.no.

Produktporteføljen markedsføres hovedsakelig under merkevarene Norgesplaster og Snøgg, og selges primært i apotekkanalen, bedriftsmarkedet, gjennom distributører og som eksport.

Orkla Wound Care har fra før ledende posisjoner innen sårpleie og førstehjelpsutstyr i flere europeiske markeder med sterke merkevarer som Cederroth First Aid og Salvequick.

Orkla Wound Care inngår i Orklas forretningsområde Orkla Care, som også har sterke posisjoner i Norden innen blant annet personlig pleie, rengjøring og helseprodukter.

–  Norgesplaster representerer sterke merkevarer innen voksende kategorier og har en veldrevet distribusjonsplattform i attraktive salgskanaler.

Oppkjøpet av Norgesplaster er strategisk riktig for å styrke Orklas posisjon innen sårpleie og førstehjelp, og gir oss økt tilstedeværelse i apotekkanalen og B2B, sier leder for Orkla Wound Care, Maria Lundman-Hedberg.