Behov for tydeligere læringsmål og oppfølging i IL Helsekurs
June Smith Hatlø har undersøkt deltagernes opplevelse av Innsatsleder Helse-kurs i sin masteroppgave.
Skrevet av Jarle Løwe Sørensen, førsteamanuensis i beredskapsledelse og krisehåndtering USN Handelshøyskolen. Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap, Universitetet i Sørøst- Norge.
June Smith Hatlø, sykehuset i Telemark, Akutt- og beredskapsklinikken, ambulansetjenesten, avdeling Porsgrunn. Master i innovasjon og ledelse, Universitetet i Sørøst-Norge. Autorisert ambulansearbeider siden 2004. Autorisert sykepleier siden 2017.
Casestudie med sju kursdeltagere
Tydeligere definerte læringsmål og oppfølging hadde økt nytteverdien av taktisk Innsatsleder Helse- kurs (IL Helse) i ambulansetjenesten, viser en masteroppgave ved Universitet i Sørøst-Norge, USN Handelshøyskolen.
En nylig avlagt masterstudie har undersøkt deltakernes opplevelser av Innsatsleder Helse-kurs (IL Helse) i Telemark. Funnene viste at kurset bidro til læring og nytte, men at deltakerne etterlyste et tydeligere fokus på definerte læringsaktiviteter og læringsmål i forkant.