Hopp til hovedinnhold
June Smith Hatlø har skrevet masteroppgave om Innsatseleder Helse-kurs. Foto: privat


Behov for tydeligere læringsmål og oppfølging i IL Helsekurs

June Smith Hatlø har undersøkt deltagernes opplevelse av Innsatsleder Helse-kurs i sin masteroppgave.

Skrevet av Jarle Løwe Sørensen, førsteamanuensis i beredskapsledelse og krisehåndtering USN Handelshøyskolen. Institutt for økonomi, historie og samfunnsvitenskap, Universitetet i Sørøst- Norge.

June Smith Hatlø, sykehuset i Telemark, Akutt- og beredskapsklinikken, ambulansetjenesten, avdeling Porsgrunn. Master i innovasjon og ledelse, Universitetet i Sørøst-Norge. Autorisert ambulansearbeider siden 2004. Autorisert sykepleier siden 2017.

Casestudie med sju kursdeltagere

Tydeligere definerte læringsmål og oppfølging hadde økt nytteverdien av taktisk Innsatsleder Helse- kurs (IL Helse) i ambulansetjenesten, viser en masteroppgave ved Universitet i Sørøst-Norge, USN Handelshøyskolen.

En nylig avlagt masterstudie har undersøkt deltakernes opplevelser av Innsatsleder Helse-kurs (IL Helse) i Telemark. Funnene viste at kurset bidro til læring og nytte, men at deltakerne etterlyste et tydeligere fokus på definerte læringsaktiviteter og læringsmål i forkant.

Bli plussabonnent å få full tilgang til alle våre artikler.