AMK

AMK Vestfold og Telemark. Arkivfoto: Jørn Finsrud.

AMK-operatørene kurset for å gjøre 113-samtalen bedre

Nye metoder gir kvalitativ tidsbruk, mer presise beskrivelser og fornøyde innringere.

Publisert Sist oppdatert

Sykehuset i Vestfold har benyttet vitenskapelige metoder fra medisinsk kommunikasjon og kommunikasjonspsykologi til å forbedre samtalen mellom helsepersonell og stressede innringere ved akutt sykdom.

– De som ringer inn er ofte redde og veldig oppkavet, de har masse på hjertet og har allerede en tanke om hvorfor de ringer 113, sier sykepleier og AMK-operatør Randi Holmar-Ellefsen ved Sykehuset i Vestfold.

Samtalene kan være tidskritiske, og for AMK-operatøren er det viktig å få mest mulig informasjon på kort tid for å kunne gi riktig hjelp til riktig tid.

Abonnementstilbud

Følg med på hva som skjer i prehospital akuttmedisin! Med Ambulanseforum pluss får du tilgang til alle Ambulanseforums artikler på nett.
Som abonnent vil du få tilgang til alle våre digitale seminarer, både direktesendingene og arkivet

PLUSS
49,-
Første måned

Ordinært abo 79,- etter først mnd.

BESTILL

PLUSS
599,-
12 mnd.

Abonnentet gir tilgang til alle nettsaker

BESTILL

STUDENT
199,-
Første året

Fornyelse: 275 i året. Tilgang til alle nettsaker

BESTILL

Powered by Labrador CMS