Fentanylvarsel etter overdose

SVERIGE: Politiet rett over grensa sender ut advarsel om at det livsfarlige stoffet fentanyl er i omløp etter at en mann døde forrige fredag. Det melder Bohusläningen.

Det var ved 23-tiden på fredagskvelden at politi og ambulanse ble utalarmert til en leilighet. En mann i 35-års alderen var i svært dårlig form på grunn av en overdose. Han ble med ambulanse til sykehuset.

– Mannen døde på sykehuset. Vi mistenker at det handler om en overdos av fentanyl. Det finnes tegn som tyder på det, sier Hans Lippens som er politiets pressetalsperson.

– Det har hendt tidligere at personer har dødd på grunn av fentanyl. Det finne som plaster og som nesepray, og er veldig vanskelig å dosere, ifølge Lippens.

Les mer om saken hos Bohusläningen

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

*

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.